21 november 2021

1: a Advent om en vecka 🕯

Nu Ă€r det ett tag sedan jag skrivit i bloggen. Det har varit jobbigt med alla skrivelser som jag skickat och fĂ„tt svar pĂ„ sedan början av oktober. Nu hoppas jag att Ă€rendet Ă€r avslutat. 
NÀr jag vaknade i morse hade vi - 1 grad. Blev lite varmare nÀr solen visade sig + 2grader. Regn skall det komma framÄt kvÀllen, sedan - grader igen. Hoppas att vi slipper en massa avÄkningar p g a glömt dÀckbyte, som det brukar vara fast alla vet att kylan kommer varje Är.

Nu har vi Àntligen köpt en kaffemaskin. Jag har pÄ vÀg lÀnge i alla fall i tankarna att köpa en.
 Jura E 8 Ă€r helautomatisk. Bara fylla pĂ„ kaffebönor vartefter de tar slut i behĂ„llaren. Kaffesumpen 
samlas i en annan behĂ„llare som man fĂ„r tömma. Jag har bara packat upp maskinen,. Det som Ă„terstĂ„r Ă€r 
montera de lösa delarna som medföljde maskinen innan vi kan provsmaka kaffet.
 
Ha en fin kvÀll!


2 kommentarer:

  1. LÄter som en bra kaffemaskin, bara att njuta, hoppas ni blir jÀttenöjda!
    Ja pĂ„ med vinterdĂ€cken, vĂ„ra Ă€r redan pĂ„, idag hem frĂ„n mamma var det SÅ halt överallt. SĂ„ nu Ă„ker mina icebuggs pĂ„ ,-))
    Jag undrade var du tagit vÀgen, förstÄr att sÄnt tar energi, glad att du Àr tillbaka igen ,-)
    Ha en jÀttefin kommande vecka STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaffemaskinen brygger gott kaffe och mĂ„nga varianter👍 Vi satte pĂ„ vinterdĂ€cken i början pĂ„ mĂ„naden, sĂ„ skönt. TrĂ„kigt nĂ€r det mesta av dagen gĂ„r Ă„t jobbiga saker. Nu hoppas jag att det blir mer energi till bloggen.
      Ha det sÄ fint!
      Kram❤

      Radera

Nu Ă€r jag hĂ€r igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat pĂ„ mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bĂ€ttre. Det var nĂ„gra mĂ„nader sedan jag skrev i bloggen.  Det kĂ€nns som j...