6 november 2022

Nu är jag tillbaka igen☔

Nu är det ett tag sedan jag bloggade 🌧 

Något som går fort, är tiden. Mina barnbarns barn, snart 6 månader och så söta. De går på babysim och tycker det är toppen. 

Jag kämpar fortfarande med mina ben. Det händer inte då mycket. Sjukvården fungerar  dåligt, remissen som skickades för över 1 år sedan, är inte behandlad. Jag slussas runt på nya utredningar. Det är bara svepskäl för att inte skriva ut en pumpstövel som skall användas för att minska benvätskan. Jag skulle ha den hemma och sköta den själv. Jag kämpar fortfarande för att pumpen skall komma så benen blir bättre.  Jag har gått vidare med mitt ärende och hoppas på hjälp därifrån. 

Morris har varit och hälsa på. Han är så social och mysig. 

Har även haft besök av Doris.  Hon har varit sjuk ett tag. Är frisk nu och pigg som en valp, så roligt👏


Konstigt väder vi har, inte känns det som höst utan som vår  vissa dagar. Det får gärna vara denna värme ett tag till.

Ha det så bra/Marmor  

 



6 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att vården fungerar så dåligt. Bara bollas fram o tillbaka är inte bra. Du får verkligen kämpa. Hoppas det löser sig snart. Ha en bra kväll. Kram Himlas ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så jobbigt att ingen vill ta ansvar. Det har gått 1,/5 år nu och inget svar på remissen har kommit. Läkaren har inte bestämt sig Ang. Ödempumpen😧
      Hoppas allt är bra med er.
      Kram❤

      Radera
  2. Så jobbigt du har! Blir så ledsen för din skull, Så lång tid får det verkligen inte ta! När det finns något som en pumpstövel och den ska kunna hjälpa dig! Hoppas nu du får en sån snabbt! Skönt att Doris mår bättre, så mysig hund hon verkar vara, och söta Morris. Lycka till med allt nu! Jag väntar på att fotogaferas, så de vet var de ska stråla. Sen blir det strålning i början av Januari!
    Vi ska städa mammas lägenhet i morgon, En fotograf ska fota den på måndag. Ha det nu bara så fint du kan ha! Och hoppas nu du får all hjälp du behöver! Stor KRAM! Primrose

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det händer inte så mycket med benen. Vc kommer varje morgon och sätter på strumpor och tvättar av såren som inte blir bättre. Hoppas du känner dig bättre så strålningen kzn påbörjas.
      Ha en fin kväll !
      Kram❤


      Radera
  3. Kikar in o önskar god jul ❤️ /Himlas

    SvaraRadera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...