3 oktober 2021

Höstlöv och färska Kastanjer

 

Stora, höga Kastanjeträd i Rosenlundsparken som är fulla med Kastanjer. Det har blåst ganska bra några dagar så mrken är fylld med Kastanjer. Jag brukar plocka några varje år och ha i jackfickan. Det är bra handgymnastik för händerna att jobba med Kastanjerna i fickorna.
Igår fick Bondens Marknad ett besök av mig. Köpte 1 kg gula Kantareller, olika lammkorvar. Idag är det inget mysigt väder, blir lite TV play. Finns så många bra pogram eller serier att följa.
Ha en trevlig söndag/Marmor


2 kommentarer:

  1. Det var längesen jag såg kastanjeträd.
    I Småland minns jag att vi hade det o man lekte med kastanjerna.
    Ha en bra dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns många Kastanjerräd här på Södermalm. Träden planterade för många år sedan för att rensar stadsluften. Träden är enorma vackra idag.
      Jag lekte också kastanjer som liten. Gjorde grisar med pinnen.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...