27 december 2021

Skönt med vardag igen!

Det är mysigt med helger, träffa familjen och äta god mat. Men skönt när det är vardag igen.
Lilla Morris

träffade jag Juldagen när vi åt Kalkonmiddag  Dottern med familj och äldsta sonen och svvärdottern. Det var en del som inte kunde komma pga förkylning. Det hände något speciellt med Morris när vi träffades. Han är alltid glad när han kommer, det skall pussas och klappas. Men denna gången hände något helt annat. Han märkte säkert att jag hade besvär med mina ben, han gjorde som katter bruka göra. Han gick runt och strök mina ben med svansen rakt upp. Alla stannade upp och tyckte det var underbart att få se hur de kan visa sina känslor på annat sätt.

Julafton firde jag och Mr R ihop med Doris och hennes faamilj det blev en fin och trevlig julafton. Juldagen blev en skön slappardag. Idag måndag har jag fått njuta av Doris igen. Mr R och Doris fick sina fina promenader igen. Hon vet precis hur hon vill gå och inte gå. Hon har sina speciella platser hon vill besöka.


Önskar alla en trevlig kväll/ Marmor





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...