20 maj 2017

Blue Cheeseburgare

Recept på Blue Cheeseburgare, 4 personer
 
600 g nötfärs
2-3 krm salt
1 krm nymald peppar
3 tsk worcestershiresås
 
Till servering
 
1 stort äpple
4 hamburgerbröd
ca 120 g Blue cheese
isbergssallad
dijonsenap
3-4 hela saltgurkor
1 rödlök
pommes frites
 
Arbeta in salt, peppar och worcestershiresås i färsen. Dela färden i fyra delar.
Rulla varje del till en boll, ett par minuter per styck, det gör färden mjuk.
Forma till burgare, något större än brödet. Täck med plast och låt gärna vila
en stund i kylen.
Skiva äpplet och grilla eller stek skivorna hastigt. Värm brödet i ugn eller på grilljärnet.
Sätt ugnen på grill. Grilla eller stek burgarna i 2-3 minuter per sida. Flytta över dem
på en plåt med bakplåtspapper. Lägg på tjocka skivor av osten.
Sätt in plåten någon minut i övre delen av ugnen.
Lägg sallad och äpple på brödet. Bred på senap. Lägg på burgarna och toppa
med gurka och lökringar.
 
Lycka till och hoppas det skall smaka!

Besök gärna min andra blogg om du gillar mat & bakrecept.
http://marmor.zoomin.se



2 kommentarer:

  1. Härliga recept, kan ju inte kommentera på din gamla sida ,-)
    Ha det jättefint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hamburgare brukar alltid gå hem. Nu är det ju grilltid också.
      Kan du kommentera anonymt, eller går det inte?
      Kram<3

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...