19 april 2021

Vårvädret fortsätter


Solen skiner även idag från en klarblå himmel. Blir en skoter runda till bl a Mariatorget. De säljer så fina blommor till balkongen. Har köp där de senaste åren och alltid varit nöjd.
På hemvägen blir det ett stopp på ICA kvantum, köksskåpen behöver fyllas på. Måste ringa tandläkaren också, tappat en bit lagning sedan skoltiden.
Jag har inte bokat tid ännu för vaccination. Jag tycker det är lite fram och tillbaka när det gäller vaccinsorterna. Det senaste hörde jag igår, att man får inte bestämma vilket man vill ha. Detta beslut gör det genast svårare att bestämma . Jag är hyperreaktiv reagerar på det mesta i medicin väg. Jag har antikroppar efter covid-19 enligt tidigare test, då kan jag vänta ett tag till innan jag bestämmer mig. Då kanske man får välja vaccin igen.
Ha en fin dag!


4 kommentarer:

  1. Härligt när solen är framme.
    Det är synd man inte får välja vaccin. Blev problem för mammas del då hon inte vill ha Astra.
    Få se hur det blir framöver. Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket underligt att vissa får välja. Gubben fick välja vaccin när han vaccinerade sig. Här i stan är det många som vänder i dörren när de erbjuds Astra Z. vaccin. Hur gick det för fin Mamma. Fick hon byta?
      Ha en fin kväll!
      Kram❤


      Radera
  2. Nej mamma fick inte byta eller välja vaccin. Så det känns inte så bra. Sådana var reglerna...ta Astra eller vara utan. Så hon är utan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tråkigt att fin mamma inte fick byta vaccin. Jag tycker det var ett bedrövlig svar din mamma fick som tillhör en riskgrupp. Får hoppas att de ändrar sig och ger henne det hon vill ha.
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...