14 februari 2022

Ny vecka och ingen snö!

   Det tar tid att komma igen efter omikron. Jag är fortfarande påverkad på stämbanden, kraxar som em Kråka,  och har i kroppen. Det är 14 dagar sedan jag testades positivt. Lite feber har jag haft, som nu är borta. Lider fortfarande av tröttheten som följer med denna varianten. Skall vara övergående, bara kämpa på. Har fortfarande inte hört något om mina ben. Remissen kommer säkert att ligga lika länge som den tidigare. Nu när vi kan röra oss fritt ute, så borde vården ha resurser att ta hand om de som har stått tillbaka i vårdköer för andra besvär. 

Ha en fin dag/ Marmor⚘


6 kommentarer:

  1. Hoppas du får hjälp med benen, det är en sak många inte tänker på alla som fått stå tillbaka inom vården, riktigt otäckt!! Men så tråkigt att du fick omikron, har hört att tröttheten ska vara hemsk! Krya på dig.
    Snö igen idag. Trodde ett tag att våren var på väg ,-))
    Ha det jättefint och önskar dig en härlig Alla hjärtans...STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken❤ Jag hoppas att de som fått remissen återkommer snart. Plusgraderna fortsätter våren är nog snart här. Enligt väderrapporten är det vår enligt deras beräkningar plusgrader visst antal dagar. Jag hoppas att tröttheten avtar och energin kommer tillbaka.
      Ha en fin dag !
      Kram❤

      Radera
  2. Hade också omikron i mitten av januari, inte varit direkt sjuk mer än efterhängsen hosta och första veckan yrsel och illamående. Har precis beställt svartkumminolja då jag läst att det både är uppiggande och kan lindra hosta mm. så hoppas på det.Idag kom det lite snö igen som inte uppskattas av våra nyklippta småttingar speciellt den ena är väldigt frusen av sig brrr. Hoppas verkligen du får tid för dina ben så du förhoppningsvis kan få bättring. Ha det gott Kram

    SvaraRadera
  3. Det är långa som får svårt hosta av omikron. Jag tappade rösten, har fortfarande kvar helhet. Här har vi ingen snö, så skönt. Solen skiner från och till. Det är jobbigt med denna väntan för att få hjälp med benen. Hoppas att kallelsen kommer snart
    Ha det så bra. Kram

    SvaraRadera
  4. Det kan säkert sitta kvar ett tag med trötthet m.m. hoppas du är piggare nu.
    En kallelse hoppas jag också att du snart får. Ha en fin dag.
    Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tröttheten finns kvar, så jobbigt. Lite snö har vi fått igår, nu blir barnen glada. Fått en kallelse till Sabb jag i slutet av mars.
      Ha en fin dag,
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...