15 maj 2021

Lördag och Pasta Salsiccia

 Lördag och tyvärr ett blandat väder. Det har regnat som tur är har det mesta kommit nattetid. Just nu visar sig solen, men bara + 13 grader.
Torsdagen bjöd på fint väder, vi var ute med Doris flera timmar. Det var svårt att gå in när termometern visar + 22 grader och solen skiner.
Det var så mycket folk överallt. Det var fullt på gräsmattorna i parken. Många som solade eller hade picknick i gröngräset.
Lekavdelningen i parken var full av barn och vuxna

Hela Blekingegatan från Katarina kyrka till Sofia kyrka på höjden


Byggnaderna tillhör Rosenlunds sjukhus

Nu är det dags att börja förbereda dagens middag som skall bli
Salsiccia Pasta. Tipset har jag fått av ena sonen som gjort det flera
gånger och skall smaka väldigt gott.

Ha en fin lördag/Marmor





2 kommentarer:

  1. Det är så konstigt att ibland kommer inte min kommentar med. Vet inte vad det beror på.
    Nu har jag gått in via chrome..nåväl härlig promenad i fint väder ni gjort. Doris hade säkert trevligt som får hänga med.
    Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tekniken är lite konstig ibland. Själv använder jag Crome numera. Firefox tycker jag krånglar gör ofta. Vi hade en trevlig promenad tillsamman med Doris. Hon var med huvudet i buskarna och letade efter Kaniner. Tyvärr har hon ätit något felaktigt. Hon har varit sjuk sedan i fredags😢 Får hoppas det vänder idag
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...