27 januari 2022

Detta trodde jag aldrig skulle kunna hända!!

 Jag har skrivit om mina ben i ett flertal inlägg. I Oktober 2021 skickades en remiss till Oliva kliniken som ligger i Danderyd. Jag har varit i kontakt med kliniken ett flertal gånger fram tills i måndags. 
Jag har ringt upp dem själv, då de inte hörde av sig till mig. Jag fick olika svar varje gång, personalen var alltid upptagen. Fick löfte om att de skulle ringa upp mig, men ingen återkom. En av gångerna jag ringde i december, fick jag besked att jag hade " prio ett ". Toppen! Nu blir jag snart kallad, troligen efter jul. Ingen kallelse kom, så jag ringde upp igen. Inget svar kunde jag få, men blev lovad att en person skulle ringa upp mig. Samtalet kom, blev lite fågor om till ben och fick samtidigt veta att den fanns ca 60 remisser som skulle schemaläggas. Jag skulle få en återkoppling efter några dagar vilka dagar jag skulle få behandling men ingen återkom. Jag ringde upp kliniken, frågade vilka dagar jag var inbokade på. Fick svar, det finns inget schema ännu😠  Bad att få prata med den person som ringt upp mig tidigare angående behandlingstider, men inte återkom. Tyvärr är personen upptagen med behandling. Blev lovad av den som sitter i kundmottagningrn att återkomma till mig. Personen kunde inte se att det fanns något behandlingsschema.
Efter några timmar blev jag uppringd från kundmottagningen. Fick meddelande att någon kalender inte finns ännu, mycket att göra p g a pandermin. Fick även veta att de skickat tillbaka min remiss😟 Varför? 
Vet inte, du får fråga din läkare. Jag blev både arg och ledsen att de lurat mig alla dessa månader😡😢
Detta trodde jag aldrig skulle hända inom sjukvården!

Ha en fin dag/Marmor



2 kommentarer:

  1. Jag tycker SÅ synd om dig! Förstår att du mår så dåligt av det här, så får det inte gå till. Du har blivit förd bakom ljuset, och så illa behandlad!
    FY! Så gör man bara inte.
    Tyvärr är inte sjukvården som förr, det är oacceptabelt!
    Styrlekramar till dig min underbara bloggvän! Och hoppas nu att även om det inte verkar så, får den hjälp du behöver!
    STOR KRAM Primrose, jag tänker på dig! Nu kan jag inte sätta ut hjärtan men massor av hjärtan skickar jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke!
      Inte kan man känna sig nöjd med detta bemötande. Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva detta från sjukvården som alla har rätt till. Jag ha hört förr, att remisserna tas upp med de olika läkarna inom diagnosens område och fördelas efter ledig tid och schemaläggs. Här vet jag inte vad de gör eller vad de fodrar på remissen. Jag har gjort allt som det sägs skall göras för att fastställa diagnosen.
      Nu är det bara att vänta igen på kallelse. Hoppas det inte tar 7 mån.igen.
      Ha en fin dag!
      Kram<3

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...