9 januari 2022

Vad är det som händer!

 Nu börjar det bli jobbigt med alla nya varianter av covid-19. Känns inte bra att vaccinet inte har det skydd som behövs. Idag läste jag att ytterligare en variant har hittats. Jag ser gärna att FHM inför obligatoriskt munskydd utanför bostaden, och vid sammankomster vid olika arrangemang.

Nästa veckan börjar skolan igen. En del barn är vaccinerade, inte alla. Många tror att om man är  vaccinerad, så är jag skyddad för covid-19. Nya varianter kommer med bara några dagars mellanrum. Tyvärr vet ingen hur kraftigt viruset är eller hur det utvecklar sig. Jag testar mig själv för covid, men inte med snabbtest. Efter att svaret kommit,  testar jag om jag har antikroppar kvar. Jag tillhör den gruppen som inte kan vaccinera mig.

Nu får vi hoppas att det vänder till det nästa för oss alla!!!!!

Ha en fin dag/ Marmor


2 kommentarer:

  1. Visst är det otäckt! Och tycker att vi är för slappa i Sverige. Munskydd borde vara ett krav.
    Så synd att du inte kan vaccinera dig. Även om vaccinerade ändå smittas. Om vi ALLA la manken till, så kanske det skulle försvinna
    Ha det jättefint STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig angående munskydd. Jag kan inte ta sprutan mot årsflunsan. Jag följer rekommendationerna, använder mundkydd,och håller avståndet. Det är så många som insjuknar trots sina vaccinationer.
      Ha en fin kväll !
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...