18 juni 2018

Semesterdags igen!

Igår bokade jag en resa för mig och gubben till Kroatien. Lika färdmedel denna gång, dvs med buss.
Resan är på 10 dagar, alldeles lagom. Ser ut som en fin anläggning vi skall komma till. Poolområde och havet inpå knuten. Spaanläggning och många andra aktiviteter.
Resan kommer kanske bli lite tuffare än förra till Italien. Denna resa har 2 chaufförer och ingen guide.
Var hos dottern igår. Hon hjälpte mig med lite bokningar. På torsdag åker vi tåg till Göteborg och sover över på hotell. Fredag ( Midsommarafton ) startar bussen från Göteborg 06.30 och tar oss till Kroatien. Det blir en övernattning innan vi kommer fram dit vi skall vara  fram till hemresan.
Varför blev det en resa igen? Det kom ett erbjudande ( sista minuten ) till bra pris.
När vi kom hem från dottern, ringde en granne på dörren och frågade ifall vi ville spela Flipperspel.
Han hade monterat upp sitt spel igen. Det var toppen roligt att få "flippa" igen. Det var många år sedan sist. Ägaren tyckte jag klarade mig bra👌
 
Vilken tur att jag bokat tvättstugan tills idag så vissa kläder som skall med blir tvättade👌
Efter tvättstugan blir det en runda på stan. Växla pengar, handla det som behövs till resan.
 
Ha en fin dag!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...