16 mars 2021

Tisdagsblandning

Nu Ă€r Doris hemma hos sin flock igen👌 Hon Ă€r sĂ„ mysig, vi trivs sĂ„ bra tillsammans.
Idag har vi fint vĂ€der. StrĂ„lande solsken och plusgrader. Det hĂ€nder inte sĂ„ mycket om dagarna dessa dagar. Mest handlar det om vaccinet som inte kommer enligt planen. Annars Ă€r det att man inte vet om vaccinet hjĂ€lper vid mutation. Det Ă€r stor spridning i Uppsala igen. Nu uppmanas studenterna att hĂ„lla sig hemma och inte besöka biblioteket, eller samlingar pĂ„ Universitetet. 
Idag meddelades att Sverige ock ansluter sig till att pausa Astra Zenecas vaccin som har visat sig kunna ge blodproppar.  NĂ€r kallelsen kommer om vaccination finns det med vilket vaccin man fĂ„r.  Jag Ă€r fortfarande tveksam att vaccinera mig. Det beror inte pĂ„ att jag Ă€r sprutrĂ€dd utan pĂ„ att jag ofta fĂ„r biverkningar pĂ„ mediciner.  Det kallas för att man Ă€r hyperreaktiv, det Ă€t framtestat. Det behöver inte vara en specifik sak man Ă€r kĂ€nslig emot, utan fler tillsammans. Det Ă€r svĂ„rt nĂ€r jag skall hĂ€mta ut mediciner pĂ„ Apoteket. DĂ€r fĂ„r man alltid den billigaste medicinen. Jag har mĂ„nga gĂ„nger sagt ifrĂ„n att jag skall ha den medicin som stĂ„r pĂ„ receptet och inte den billigaste. FĂ„r alltid samma svar att huvudĂ€mnet att detsamma i medicinerna. Ja, sĂ„ kan det vara svarar jag, men inte bindningsmedlen. Det brukar de ofta hĂ„lla med om. SĂ„ för att fĂ„ den medicin som lĂ€karen skriver ut, skall det kryssas i att apoteken inte fĂ„r byta medicinen. Det tar lĂ„ng tid att hitta rĂ€tt mĂ€rke pĂ„ den medicin man tĂ„l. Det Ă€r tur att möjligheten finns att fĂ„ ett kryss pĂ„ receptet. Det blir Ă€ven billigare för oss alla dĂ„ vi slipper kasta en massa medicin som man inte tĂ„l.

Ha en fin dag/ Marmor

2 kommentarer:

  1. Vad jobbigt nÀr man inte tÄl mediciner. HÀr ocksÄ mÀrkt av vissa mediciner som byts ut. SÄ det Àr alltsÄ bindningsmedlet som kan vara orsaken.
    Vad hÀrligt att ni haft Doris.
    Ja det Àr mycket spridning med viruset. Inte kul alls.
    Men Àn sÄ lÀnge Àr vi friska.
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har jobbigt med vissa mediciner fortfarande. Det Àr sÄ hÀrligt nÀr Doris kör nÀr. Nu Àr det mÄnga som Àr sjuka. Tur att ni hÄller er friska fortfarande.
      Ha en fin kvÀll!
      Kram❤

      Radera

ValborgsmĂ€ssoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vĂ€nner och besökare som tittar in i bloggenđŸŒŸđŸŒč Det kĂ€nns det gĂ„tt lĂ„ng tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...