19 mars 2021

Solig men kylig fredag

Solig vårdag, men attans så skyligt i luften. 
Tidigt besök av äldsta sonen idag. Det är så fint att de kommer och tittar till oss och tar en fika.  
Nu får vi hoppas att vårvärmen kommer tillbaka, jag längtar ut på en längre promenad med skotern. Nu blir det i princip bara fram och åter från affären.
 Igår fick Mr R Sin första spruta och har fått ett datum för nr 2. Men idag verkar det som det blir ändring igen angående sprutorna. Nya besked idag att det får gå ca 6 veckor mellan spruta 1 o 2. Alla äldre och de som är i riskzonen skall vaccineras först. Ännu har det inte kommit någon ändring på Mr R andra spruta. Jag tycker det är jobbigt med alla beslut som ändras lite då och då. Att äldre blir sjukare och dör som de säger har vi vetat om länge, och att andra länder länge gjort det som vi skall ändra till nu. "Det är bara att fortsätta hålla i och hålla ut" som alla säger! 

Hoppas ni har det bra ute i cybervärlden 


2 kommentarer:

  1. Ja det är mycket strul med vaccinet. Jag tycker det är otäckt med dom här blodpropparna som kommit fram med Astra vaccinet. Man vet varken ut eller in om allt.
    Kommer olika budskap så jag blir förvirrad.
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite fram och tillbaka med vaccinet. Samtidigt tycker jag att de som pratar för vaccinet Astra, tar lite för enkelt på biverkningarna. Ibland kan deras tänk, känns som vaccinet är viktigare än personerna som känner sig osäkra.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...