28 mars 2021

Nu är det dags för Pelargonia klippning

Idag är det grått och trist, regnet det bara faller ner  Sonen har tur som är i Spanien, där är det ca 26 +. Det blir säkert några bad om dagar i poolen. Det var många papper som skulle ordnas innan  resan, allt fungerade bra. på avresedagen från Arlanda. På torsdag inleds Påsken och det ser ut som vi får en fin och varm Påskvecka.
Jag har börjat vattna upp Pelargonian som blev stor i somras, får hoppas jag lyckas med den och den blir lika stor som på bilden.

Här har den fått komma in och skall snart klippas ner.

Ha en fin söndag/Marmor


4 kommentarer:

  1. Ja den var riktigt vacker den. Själv har jag för första gången odlat frön i minidrivhus här inne. Har ju inga gröna fingrar precis, men attans vad det har vuxit och planterat om en del i krukor. Har Palettblad i olika färger, Klockranka, Tagetes och smultron. Har även skaffat ett mindre drivhus att ställa på balkongen när det blir varmare. Spännande att se om det kommer att fungera. Ha det gott Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid spännande när man sått frö. Tar fröerna sig, brukar växterna bli tåliga. Jag har inga gröna fingrar, är tacksam om jag kan hålla växterna vid liv. Växthus på balkongen kommer säkert fungera bra👌
      Ha en fin kväll!
      Kram

      Radera
  2. Vad härligt att man kan ta fram pelargonerna från vintervilan. Lite klippning så blir det nog bra ��
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får hoppas att jag klarar av pelarģonian. Jag saknar gröna fingrar, men vill testa
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...