7 maj 2022

Härlig vårpromenad🌻

 Godkväll alla vänner och nya besökare!

I går gjorde vi en mysig promenad  ca 3 timmar.  Blev en runda på Södermalm innan vi kom ner till Hammarby hamnen. Det var många soldyrkare som satt och solade på bänkar utmed vattnet. Några hade tagit sig ner på ett soldäck närmare vattnet. Inte konstigt ned tanke på temperaturen + 19 grader och💥 
Jag och Mr R fortsatte utefter  Årstaviken där många hade picknick i gräset. På uteserveringarna var det upptaget på nästan alla bord. Jag fick uppleva änder igen. Jag har saknat alla änder som kom upp på tomten på landet. De var så tama, gick runt och letade efter oss på tomten som var stor. En andhona stod ofta utanför dörren mot sjön och väntade på frukost. Nu har vi inte landet kvar, så gårdagen upplevelse  var mysig.
På gräsmattan kom ett par änder mot mig och började knäcka, precis som det tama andparet på landet. Jag höll på att få de med hem, de var på väg upp på min skoter.

 Kolonistugor där dörrar står öppna och släpper in vårvärme 🌻


Toppen på trädet påminner om ett Japanskt trä. Det var så vackert grönt i solskenet,  var tvungen ta ett foto😎

Ha en fin kväll/  Marmor



2 kommentarer:

  1. Åh vilket härligt väder ni har. Vad kul du fick se änder.
    Jag minns dina fåglar på landet.
    Ha en fin dag. Kram ❤️ Himlas

    SvaraRadera
  2. Vädret har vi haft tur med! Mina tankar går före till Olga och August, det var så mysiga år änderna.
    Ha en fin kväll !
    Kram❤

    SvaraRadera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...