23 april 2017

Laxpudding på rökt lax

Efter påsk gjorde jag en Laxpudding på Rökt Lax som smakade väldigt
gott. 
Vill du testa så delar jag med mig av mitt recept.

Ugn 175 grader ca 1 timme.
Kolla potatisen med en sticka så att den är klar, kan behövas
ytterligare tid.

Skivad fast potatis, hur många bestämmer
du själv. Jag tog ca 8 st
1 stort paket med skivad rökt lax
Färsk dill
smör
grovmalen svartpeppar

Äggstanning
4 ägg
ca 1½-2 dl vispgrädde 
svartpeppar
inget salt då laxen är rökt.
Varva mängden potatis, lax och dill, svartpeppar och lägg på några
klickar smör.
Häll över äggstanningen och sätt in formen i ugnen.
Smaklig måltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...