4 juni 2021

Bara fortsätta njuta!

 Vilket väder vi fått☀️ Idag blev det promenad, passerade  Bofilsbåge som ligger vid Södermalms Alle'. Det har blivit så fint i Fatburspatken efter upprustningen. Nya träd har planterats, troligen nya Körsbärsträd. Ett fint stort utegym, här öppnat och används. 

Det blev handling på hemvägen sedan promenad genom Rosenlundsparken.  Gräsmattorna utnyttjades med soldyrkare och de som hade picknick. I lekparken var det fullt med barn och vuxna. Delen med solstolar och fontäner var det fullt.

 
Köpte jordgubbar med hem igen. I förrgår hittade jag ett stånd som sålde toppensöta gubbar från Hollland. Köpte 2 kartonger och alla bär var fina. Idag blev det 1 kartong  från samma land.
Värmen kommer att fortsätta ett tag till, så passa på att njuta av☀️-en i helgen.
Ha en fin kväll/Marmor 


2 kommentarer:

  1. Ja så härligt väder det är, så fint ni har det att de satsar på parker,-) Sånt behövs verkligen, här tas det bort för att det ska vara nya vägar. Så synd! Gott med jordgubbar, om jag ser små från Holland köper jag ,-)
    En fin helg hoppas jag att du får. STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart med värme och sol. Jordgubbarna är toppen, smakar gubbar och är inte vattniga. Tråkigt att de tar bort grönområde, vägar kanske behövs i området. Hoppas att de spårar grönområden i alla fall.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...