27 juni 2021

Nu rör det på sig i stan igen!

 

Här har det varit fester i sommarvärmen för bäde vuxna och barn. Idag har vi haft varmt 27 grader och sol.  Vi bestämde oss för en promenad.  När vi kom ner i garaget för att hämta scootern, 🚴 upptäckte vi att någon tagit av skyddstäcket😠  vem har varit framme? När jag kört en bit, upptäckte jag att lyset var påkopplat. Något om jag inte använder själv denna årstiden. Knappen sitter så att den inte går att komma åt av misstag. Vi förstod att någon varit på scootern, kanske trodde personen scootern hade elstart., och tryckt på knappen. Det känns olustigt att någon  varit på scootern. Får hoppas att scootern får vara i fred framöver.
Det blev en vända in i Ringens galleria. Mysigt att fönstershoppa ibland.  Men idag blev det ett köp. Den röda klänningen till höger på bilden.

Vi tog en annan väg hem. Passerade under Skanstullsbron och kom fram till
en fantastisk allé som jag inte sett tidigare. Det fanns planer på att bygga bostäder på platsen för några år sedan, men det blev inte så, tågrälsen som funnitsi många år fick inte tas bort.






 

2 kommentarer:

  1. Nämen usch vad otrevligt att nån varit på din scooter.
    Är den inte i en låst byggnad?
    Att man inte kan få ha sina grejer ifred.
    Den röda klänningen ser fin ut ��
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns inte bra att scootern inte får vara ifred. Scootern står i vårt garage, någon har kanske kommit in via garageporten, eller så är det någon i huset.
      Härlig röd färg påklänningen. Jag bytte för den var för lång.
      Ha en fin dag!
      Kram

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...