9 juni 2021

Solen gömmer sig igen!


 Och regn kommer istället och kanske med åska också. Det kommer att vara så några dagar framöver, sedan blir det varmt igen.
Igår tog yngsta barnbarnet Studenten, oj, vad åren har gått fort! 
Vi hade besök av hunden Morris igår. Han blir så glad när han kommer. Han bjudet på många nospussar😉 Jag har inte varit ute idag, scootern började tjuta så det hördes läng väg. Det var ett obehagligt ljud. Mr R var ungefär 20 m bakom mig och hörde hur det lät.  Jag brukar inte köra fort utan håller promenadtakt med Mr R tyckte jag skulle testa köra fortare. På maxfart avtog ljudet. Nät jag minskade farten kom ljudet tillbaka. Företaget där jag köpt scootern, kommer och hämtar den på måndag. Det är under förutsättning att de har en annan med som jag kan få låna under reperationstiden.

 

2 kommentarer:

  1. Nämen vad jobbigt att vara ute o köra o den började tjuta. Bra att den är på lagning o att du fått en annan att låna.
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Xvootern har varit inne på service tidigare p g a oljud. De lyckades inte klara av det helt. Hoppas de hittar felet denna gång.Jag har fått låna en scooter under tiden. Lite dåliga batterier i den, så det gäller att ladda ordentligt innan jag ger mig ut.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...