27 oktober 2018

Snart räcker det med en mobil och kort.

Nästa steg blir väl e-kronan😯
 
Hej och välkommen till Marmor!
 Jag och gubben skall på lördagsfika hos en granne i huset.
Grannen har fått hjälp av mig med dator, mobil sedan vi fick fiber i huset, och nu senast även smart TV.
Inte lätt med alla nymodigheter, utvecklingen går fort, inte alltid som tekniken är rätt inställd från början. Måste kanske göra manuella uppdateringar för att TV-n skall fungera.. Nu senast var det en manuell uppdatering på smartteven.
Jag har inte betalt P-avgift via mobilen utan använt P-automat. Lite jobbigt numera att hitta P-automaterna👎
 Har varit inne och kollat på  Appstore flera gånger, fanns en hel del olika appar😯 Vilken skall man använda😮 Till slut var jag tvungen att fråga ena sonen vilken han använde. Den jag vill laddar ner måste fungerar bra och vara lätt att använda.
 Jag fick tips och lite hjälp hur hans app fungerade, verkade lätt och toppen👌 så den laddade jag ner👌  Nu finns den även installerat på gubben mobil👍
 
Imorgon är det dags för babyshower. Det är bara släktens tjejer, damer och tjejkompisar som är inbjudna. Det är första gången jag går på babyshower, inget som existerade när jag fick barn.  Det var ett annat tänk då, barnet först, sedan uppvaktning. Men som sagt, allt går framåt inte bara tekniken😉
 
Välkommen åter!
 

2 kommentarer:

  1. Många appar finns det. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och fler lär det komma😉
      Ha en fin dag!
      Kramen

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...