20 oktober 2018

Två kyliga mornar. Kommer vintern snart?

Fredag 2018-10-19
Kallt var det när jag steg upp, termometern visade på 0 grader👎
Nu skiner solen, förmodligen varmare nu, det passar bra för jag skall ute och helghandla medans
tvättmaskinerna jobbar på.
          Här är det full aktivitet om dagarna. Tycker tiden om dagarna går lite för fort. Beror kanske på  mörkret som kommer tidigare nu. Beställt tid för byte till vinterdäck samt däckförvaring, bäst att vara ute i tid. Fick en tid måndag fm👌

Lördag.
Även denna morgon var kylig☹
Grattis till svärsonen som fyller år idag

Bonden har  marknad även denna lördag, men det blir inget besök där. Det blir andra affärer istället. Bl a skall jag hämta Keplers nya bok Lazarus som jag beställt på Akademi bokhandeln, boken släpptes igår. Skall ta en vända in på Tiger och kolla om det finns några nyheter. Min Ormsalva har tagit slut, så Apoteket får också ett besök.
Ha en fin lördag/Marmor


6 kommentarer:

  1. Blev så överraskad att det var noll grader. Trodde det var fel på termometern. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog bara att acceptera att det är höst, fast det är lite svårt. Bara hoppas att det inte blir en tidig vinter som många tror.
      Ha det så fint!
      Kramen

      Radera
  2. Ni börjar också få lite kyligare.
    Dagarna bara susar iväg. Förstår inte vart tiden tar vägen.
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kylan kommer sakta men säkert även till oss. Värst är det på morgonen, sedan lite varmare. Dagarna känns kortare nu, samtidigt är det mysigt med mörkret och tända lite ljus.
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera
  3. Ja fy så kyligt det är. Kul med ny bok,
    Det känns som det blir en tidig vinter!
    Kanske lång också.
    Grattis till din svärson!
    Ha det jättefint
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar ett tag att vänja sig vid kylan efter denna varma sommar och höst. Läste att det snöar norröver, så det blir nog en tidig vinter.
      Ha en fin kväll!
      Kramisar❤❤❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...