30 december 2018

Byter årtal

Jag har börjat bli en " sjusovare " sedan jag slutat röka. Den 16 december i år slutade jag tvärt med rökningen och inte rökt något sedan dess👌 Suget kommer ibland, men bara skjuta det åt sidan och gå vidare. Jag är glad att jag inte började med E-cigaretter istället. Det har framkommit i tester, att de inte är ofarlig.
Jag har alltid varit morgonpigg, alltid uppe vid 06.00 och ibland före. Numera sover jag flera timmar längre på morgonen. Det har ändrats sedan jag slutat röka, känns skönt👌
I morgon är det Nyårsafton, kl. 24.00 byter vi till 2019 och Mikael Persbrandt skall läsa och ringa in det nya året på Skansen. En uppgift som passa honom👌
Inget planerat för dagen. Kommer följa skidtävlingarna på TV under eftermiddagen med uppehåll för middag, som blir Biff med Pommes frites, vitlökssmör och sallad.
Önskar alla

Marmor

2 kommentarer:

  1. Kan det bero på att du slutat röka som gjort att du sover längre? Ja det är bra du klarat av att sluta utan nån hjälp. E cigg är inte helt ofarligt.
    Ha en fin kväll och gott nytt år.
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det sägs att sömnen blir bättre när man inte röker. Jag var lite tveksam till de orden tidigare, men får nog ändra mig och hålla med👌 Jag tycker inte det är många idag som röker E cigg. Såg en person för en månad sedan. Nu blir det stopp även på uteserveringar då kommer nog E ciggen att minska, för rökförbudet gäller även den ciggen.
      Ha en fin kväll och gott nytt år.
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...