13 december 2018

Har du firat Lucia idag?

 
 
Idag är det Lucia. Perkulatorn började puffa före 06.00. Jag var uppe först
hann läsa alla nyheter innan jag fick sällskap vid bordet.
 
 
Det skall bli ett besök i Saluhallen under dagen. Dags att köpa julskinkan, det blir över disk vill gärna se hur den ser ut. Har haft otur med nätat kött några gånger nu.
De lägger ihop kött och det syns inte förrän köttet skall skäras upp. Då kan det vara en supermör bit och en segare bit som nätats ihop.
Marmor
 

2 kommentarer:

  1. Då hoppas jag du får en fin skinka, bra med saluhall ,-)
    Fräckt att lägga ihop en dålig o en fin bit!
    Fin Luciamorgon med några snöflingor har vi.
    Ha det gott
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill ha Skånestyckning på min skinka😉 Visst är det fräckt när de binder ihop olika köttstycken och nätar ihop. Inget mer nätat kött för mig👎
      Lite snöflingor och - 1 grad hade vi i morse.
      Ha en fin Luciadag!
      Kramisar❤❤❤

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...