23 december 2018

Söndag och 4:de Advent

Vaknade tidigt till en vit 4:de Advent och - 4 grader. I morgon är det julafton, både roligt och mindre  roligt för alla. Läste i alla fall något som gjorde mig glad i vår lokaltidning, Södermalmsnytt. De har ordnat fint för hemlösa och ensamstående under julen. De hemlösa skall få bo på hotell och alla skall  bjudas på julmat under julen. Även andra delar av innerstan och stadens förorter har ordnat fint för de hemlösa och ensamstående.
 
Idag skall kalkonen jag beställt hämtas och fixas.
 
 

Marmor

2 kommentarer:

  1. Det var fint ordnat för de hemlösa o ensamstående. Här har vi en kall natt på gång..snart -22. God Jul till er.
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes skönt i ❤. Ingen skall behöva leva hemlös i vårt samhälle.
      Vi har - 5 och lite snö.
      God Jul till er.
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...