19 mars 2020

Det är solsken även 😎idag

 
Solen skiner på oss även idag! Igår blev det en promenad med min Skotte. Kände att gubben och jag behövde lite luft och komma utanför dörren. Solen sken, lite regn droppar kom från småmoln och väldigt blåsigt, men skönt! Det var nyttigt att komma ut och se vilken förändring det har blivit bara på några dagar. Väldigt lite folk ute, tomt i vissa affärer och i några bara få kunder. Mängden bilar  har minskat, inga köer vid stoppljusen.
Vi är fortfarande väldigt försiktiga och håller vår karantän. Vi tror det är bra att ta en promenad, men inte träffa folk och sköta handhugienen.
Idag har jag skickat iväg en ny beställning på det som fattas hemma såsom tvättmedel, maskindiskmedel, div.specerivaror. Matvaror finns så vi klara oss ett tag framöver. Jag tycker det är toppen att kunna skicka efter det som behövs och få det hemskickat gratis👌
 
Idag serveras det  potatis, nötfärsbiffar med champinjonsås, inlagd 🥒 och sallad med 🥑
En lika Kakadua har jag haft som hette Gojan
Ha en fin dag/Marmor

3 kommentarer:

  1. Mysigt med en kakadua ,-) vi har haft en nymfparakit ,-) Mycket mindre variant!
    Bra att få frisk luft, bra att få maten hemskickad!
    Vi har tänkt om , min man o jag, vi handlar ju för oss och min mamma. Så vi handlar på som vanligt!
    Men idag när vi pratade om det här, så ska vi också handla och få det hemskickat!
    Ha det jättefint STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Det är toppen att slippa blanda sig med folk i affärerna när det är så stor smittorisk. Jag tror det räcker med den utevistelse som ni gör med hundarna, då behöver ni inte blanda er med folk. Vi tar en promenad när vädret tillåter.
      HA EN FIN DAG1
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...