27 mars 2020

Inte tur varje gång.

 
Hejsan och godmorgon!
Vi har ett fint väder även idag. Några grader svalare än igår, max + 10 grader.
Idag kommer det en blandad leverans från Mathem. Hade beställt en till som lovades komma  i morgon. Jag hade kollat upp att allt var OK och att jag bara skulle av sluta kassan som igår.
Mathem låser beställningarna, man får själv gå in 2 dagar före leverans för att komma fram till kassan. Jag försökte kl. 12.00 igår som det var sagt och meddelat via mail. Det fungerade inte, försökte ett flertal gånger. Till slut ringde jag upp och fick veta att det inte kommer någon någon
leverans, fanns inga tider fast jag hade bokade och kunde se att leveransdagen var 28/3  😮
Tog bort min beställning när de inte kunde säga när nästa leverans kommer. Får försöka hitta en annan leverantör som kan köra hem maten. 
Tar gärna emot tips om ni har någon bra nätleverantör.

6 kommentarer:

  1. Men!?…...det var dåligt när ni redan beställt, sånt måste ju gå att lita på!
    Hoppas det löser sig för er och att ni får hem mat! Gå inte och handla själva!
    Ha det fint STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev väldigt besviken och det fick de höra☹ Nu är det inte tomt i frysen. Vi klara oss ett tag till. Om det tar slut får jag ringa barnen😉
      Ha det fint!
      Kram❤

      Radera
  2. Fy så jobbigt att det inte fungerar när man har en bokad dag för leverans! Är nu säkert ett väldigt tryck på näthandeln i Sthlm kan jag tänka. Väldigt tacksam att jag inte bor i den regionen just nu. Ja tack o lov för att det finns frys så man kan ha rätt mycket i reserv där. Ha de fint / Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev väldigt besviken att leveransdagen uteblev. Jag hade kollat upp med leverantören och allt var OK bara jag gick in om den 26 kl. 12.00.Nu är det som det är, fick i alla fall en leverans igår, städmaterial, torrvaror, bröd. I frysen finns det fortfarande mat, så vi svälter inte😉 Ibland kommer ett sugbehov på något speciellt som inte finns i frysen, då kan det bli lite jobbigt🤔 Då får det bli en mathämtning från kvarterskrogen.
      Ha det fint/Kram

      Radera
  3. Oj vad trist att det inte fungerade som det var tänkt.
    Kan tänka mig att det är hårt tryck. Har sett att det inte fungerar så bra här. Levererat hem får vi inte alls.
    Ha en fin dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett stort tryck då alla äldre skall hålla sig hemma och inte handla. Får hoppas att det släpper snart, så leveranserna kommer fram. Det går att ringa affären och be dem packa varor och hämta själv. Får väl bli så om det inte blir bättre.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...