7 mars 2020

Vilket underbart väder !


Nu har vi haft två soliga dag och 6 till 7 plusgrader, helt underbart. Idag blev det en lite tidigare handlingsrunda. Skönt när det inte är så mycket folk i affären när vi handlar- Det hamstras så mycket just nu, så det gäller att vara uti i tid. Läste att det är konserver, pasta och ris som folk köper på sig. Jag köpte på mig 4 kg kaffebönor och djupfryst mat, grönsaker. Gillar att det finns lite att ta av i frysen👌 Jag har köp Lidl´s kaffebönor i fler år, superbra och billiga 79:90/kg. Jag maler bönorna
och brygger kaffet ☕med perkolator👌
Det blev en vända till Apoteket också. Hämtade ut medicin och hoppades på att de fått in handsprit, men tyvärr fortfarande slut☹ Idag såg jag en person som hade munskydd, och några med halsduk för munnen. Tror att många är oroliga just nu. Åres influensa har helt dött ut vad gäller information. Den kanske var så lindrig, så det blev inget utbrott. Jag och gubben fick i alla fall någon konstig virus som tog veckor att bli friskare ifrån. 

6 kommentarer:

  1. Så skönt att vara ute nu! Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härl8gt med solsken! Det behöver vi efter denna gråa höst.
      Ha det så fint!
      Kramen

      Radera
  2. Vissa bunkrar.....men bra att ha handsprit hemma, vi har inget vi heller.
    Sköna dagar, det känns varmt och solen när den visar sig värmer ,-)
    Förstår att äldre är extra oroliga, Ha det fint Krim Primrose:-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte hittat någon handsprit ännu. Har en flaska kvar som inte är öppnad. Underbara dagar, solen gör att vi kanske blir lite piggare nu.
      Ha en fin dag!
      Kram♥️

      Radera
  3. Har sett att handspriten är slut överallt. Folk har bunkrat upp.
    Såg att dom sålde på tradera för höga priser.
    Ha en fin dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lyckats hitta en flaska men inte på Apoteket. Det var en vanlig affär som hade tagit hem handsprit👌 Såg också annonsen som sålde dyr handsprit👎
      Ha en trevlig kväll!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...