4 juni 2020

Liggrer på sjukhus

Hejsan! 
Jag ligger på sjukhus,  därför har det blivit ett uppehåll i bloggandet. Det blev ambulans till sjukhuset i onsdags.  Fick frossa i tisdags och ont i huvudet, nu tas allt som covid-19 så ambulansen kom snabbt. Underbara personer som svarar på 112. De ringer upp och lyssnar hur man mår, meddelar att blir man försämrad skall man ring upp dem direkt.
Nu är jag teftad för covid-19 och det var negativ,, de gjorde om näsprovet  fast det visar begativt.igen, för man kan vara positiv. De fortsätter med utredningen. Nu gör de en blodanalys, misstänker att det är en baktirell åkomma. Nu får jag penicillin intravinöst 3 ggr/dag. Sänkan ligger på 126 mot högst 10. Jag bor väldigt fint med egrt rum och meny att välja maten till både lunch och middag. Är som att bo på hotell👌
Ha en fin dag!
Marmor


8 kommentarer:

  1. Men oj vad tråkigt att läsa detta. Skönt att provet var negativt iaf. Nu håller jag tummarna att det går bra för dig. Krya på dig, det låter som du är i goda händer.
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. De tar en massa blodprover, alldeles sönderdtucken. Hoppas de hittar vad de letar efter. Själv känner jag mig bättre, kan ju bero på penicillinet jag får intravenöst.
      Ha en fin nationaldag!
      Kram❤

      Radera
  2. Men oj vad tråkigt att höra att du mår dåligt! Hoppas du kryar på dig fort! Så tryggt ändå att du är väl omhändertagen! Att du har det bra. Nu önskar jag dig sbabb bättring så du kan komma ut i sommarsolen igen och bara njuta! STOR KRAM från mig Primrose ,-) Och igen Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på dig! Hoppas så att de vet vad det är, att du har det bra och framförallt att du blir frisk snabbt! krya på dig!
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  4. Krya på dig! Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Känner mig bättre! Jag får penicillin intravenöst 2 ggr/dag. Hoppas de hittar vad de letar efter.
    Ha en fin nationaldag!
    Kram♥️

    SvaraRadera
  6. Skönt att du får rätt hjälp och att du känner dig bättre!
    Hoppas du får komma hem snart ,-)
    Ett STORT KRYA PÅ DIG! STOR KRAM ,-) Primrose

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke! Nu är jag hemma igen.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...