26 juni 2020

Pling, Pling och ytterligare .......

en gång!
Jag satt och kollade på Nyhets morgon, hörde en signal och tänkte: Den mobilen har lika melodi son vår dörrklocka. Efter en stund blev det lika från TV-n. Ytterligare en gång kom det en signal🤔är det någon som ringer på dörren, undrade jag för mig själv. Precis när jag skulle resa mig och kolla dörren, så ringer min mobil. Var är du? Jag är hemma. Jag har ringt flera gånger på dörren men ingen öppnar. Det var sonen som stod utanför och ville lämna bakelser till vårt em.☕.
Att jag reagerade så idag beror på att jag gått och öppnat dörren tidigare gånger, men det fanns ingen som ringt på😉
Värmen fortsätter men något svalare än igår. En liten handlingsrunda har jag och Mr R varit ute på. Kände att jag ville handla och se vad affären hade att bjuda på. Är just nu less på näthandling, som är bra att den finns. Men jag kände att nu vill jag handla på mitt sätt d v s se varan och kanske hitta mer jag är sugen på.
Marmor

4 kommentarer:

  1. ,-)))) JA det var ju kul att du hade gått till dörren flera gånger och ingen var där! Härligt med en son som bjuder på bakelser till kaffet ,-)))
    Visst är det skillnad att gå till affären själv och se vad som finns, hoppas du hittade något extra!BRA att nätet finns, men kul att handla själv också ,-)
    HA Det jättefint STOR Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bakelsen var så god👌 Det kändes skönt att få plocka och se det jag ville köpa. Det sitter i ryggmärgen att handla själv, så mysigt! Bra att det finns näthandling, men det blir inte detsamma. Tunga varor kan man alltid köpa på nätet, men middagsmaten är viktig att få se.
      Det här med dörrklockan måste jag göra något åt😉 Mr R hör dåligt därför har vi 2 olika dörrklockor med olika melodier.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera
  2. Vad tokigt det blev med dörrklockan, det var snällt att komma med bakelser. Gott att fika:)
    Jo det är tråkigt när man inte kan handla själv i längden. Ha en fin dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu får jag vara mer uppmärksam på signalerna😉
      Så mysigt när de bara dyker upp och vill överraska, och då gör mamma bort sig😍 Jag har
      för vana att komma på vad jag vill äta när jag handlar. Det är väl det som känns konstigt med näthandlingen. Man får ta det som finns i sortimentet. Inget fel på nätutbudet, utan på mina smaklökar😀
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...