10 juni 2020

Nu är det full fart igen !

Det växer och frodas på balkongen efter omflyttning av växterna.
Vi har inte så mycket sol på balkongen, Jag tycker det är skönt när det är varmt ute. Växterna behöver lite sol om dagen, så de har fått nya platser där det kommer sen eftermiddagssol och kvällssol.
Gårdagen var det fullt upp här hemma. Vi tog tvättdag och sedan fick vi fortsätta med fåtöljen jag skall beställa. Den färg jag valt hade utgått, den som jag valde efter den, också utgått🤔
Idag kommer säljaren hit med nya färgprover för 2020. Hoppas det finns färger jag gillar ibland proverna.
En överraskning från våra barn kom igår, De har bestämt att vi skall träffas på måndag för att äta en gemensam lunch utomhus. Det kommer att bli såååå mysigt👏 Jag saknar mina barn, barnbarn och barnbarnsbarnet. Det är tur man kan följa alla digital, men är inte detsamma som live.
Senare skall vi ta en promenad i sommarvärmen. Det får bli långärmat för jag är så söderstycken sedan sjukhusvistelsen. Stora blåmärken på mina armar och ena handen. Jobbigt när kärlen går sönder och de måste sticka om hela tiden☹.
Nya TV tog tid igår, när jag skulle plocka ner appar så tog det tid innan kontot godkändes. Jag tycker det är konstigt att konto måste användas för att plocka ner sina gratisappar.
Ha en fin dag!


4 kommentarer:

  1. Skönt att du är hemma!
    Fint ser det ut på balkongen, synd att de två förstahandsvalen av färg inte finns, hoppas ni hittar nåt ni gillar.
    Så himla mysigt att ni ska träffas i familjen, ni har varit så duktiga som har hållit er i karantän så länge! Tummen upp för er ;-))
    Ha det jättefint STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är stolens beställning skickats iväg. När den kommer vet jag inte men hoppas att den levereras innan tyskarna har semester. Det skall bli så mysigt med en lunchtrtäff på måndag!
      Ha det så fint!
      Kram❤

      Radera
  2. Men det blir ju bra att ni ska ses för lunch :)
    Du verkar ha blivit alldeles blå på dina armar av alla stick. Låter inge vidare att vara så svårstucken.
    Hoppas du mår bättre nu o ha en fin helg.
    Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skall bli så trevligt att få mötas igen över en lunch. Stora mörka blåmärken på armar, händer känns inte bra. Folk undrar säkert om jag blivit misshandlad. Sänkan har nog gått ner lite till nu för tröttheten är mindre nu på dagarna.
      Ha en fin helg!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...