1 juni 2020

Sommarmånad idag!

Idag börjar den första sommar månaden och det fina vädret fortsätter👏 Idag väntas det bli 25 + och bara sol! Vi får ett besök idag från affären där jag beställt min fåtölj. Då jag har plockat ihop fåtöljens utseende och funktioner själv, skall vi gå igen beställningen innan den skickas iväg till Tyskland. Vi får hålla avståndet, vid besöket. Vissa saker måste göras även i covid-19 tider.
Jag har även varit i kontakt med Com hem angående modulen som inte fungerade på nya TV-n. De skickar en ny👌 finns tydligen garanti även på moduler. Inget jag visste om men bra att veta att det finns.
Igår flyttade jag runt på balkongen. Behövde flytta upp tomatplantorna som stått på golvet så de får mer ljus. Mina Orkidéer som jag ställde ut på balkongen fick flytta in igen. Lite tråkigt men det kommer säkert att fungera bra. Orkidéerna är vana att få stått på balkongen från april - september när vi hade landet. de gillade verkligen den perioden!
Jag har en stor kruka med en Mårbacka pelargon som dottern köpt och planterat. Den växer och trivs på balkongbordet.

2 kommentarer:

  1. Är nyfiken på din fåtölj ,-) Hoppas den blir jätteskön nu ,-))
    Bra att du fick en ny modul jag kan inget om sånt! ,-))
    Härligt med balkongen, flyttade du in Orkideerna, fick de inte plats eller trivdes dom inte. Det blir nog fint ändå ,-)
    Men synd.
    Vilken värme!
    Ha det jättefint.
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag bestämt allt vad gäller fåtöljen. Den kommer säkert att bli skön att sitta i, när den väl kommer. Kan ta 12 veckor pga covid-19. Fåtöljen görs i Tyskland. Orkidéerna gillar att stå på balkongen men har fått flytta in, det kommer säkert att bli bra. Har inte plats med 8 st orkidéer och tomatplantor,gräslök och en stor blomma.
      Värmen kan vi ite klaga på 26 + just nu.
      Ha en fin så fint!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...