8 juni 2020

Nu vet jag orsaken!


Som jag skrivit om tidigare, har jag varit inlagd på sjukhus. Blev testad för covid-19 både i näsan och blodanalys för att kolla antikroppar. Jag fick även hosta och spotta i två koppar. Alla mina prov har analyserats och är negativa. Det kändes så skönt👏

Men vad var det för fel på mig? De har tagit massor av blodprover som analyserat. Jag är helt söderstycket på armarna. Mina blodkärl gick söder hela tiden. Det de sprutade in gick förbi kärlet och ut i mina armar. Jag vet inte hur många Imputer och hur många olika personer som testat och det blev inte bra. Jag fick intravenöst antibiotika 2 ggr/dag så länge de kunde spruta in i mina ådror. Sedan blev det tabletter morgon och kväll. Och det skall jag fortsätta med 4 dagar till.
Sänkan stigit från 128 på akuten till 180 när jag kom upp på avdelningen och de tog nya prover. De tog många olika blodprover för odling samtidigt som de covid-19 prover de behövde. Trycket låg högt 230, och febern,frossan fanns kvar.
Igår fick jag åka hem då svaren hade kommit på blodanalysen. Sänkan är nu 80, jag har njurinflammation  och även UVI samt bakterier som växte. Det var tur jag fick frossan och kom iväg till sjukhuset och fått hjälp.
Det känns skönt att de hittat orsaken. Jag har varit så trött, suttit och sovit varit helt orkeslös detta har pågått en längre tid. Själv tycker jag det är konstigt att de inte sett något av detta på mina tidigare prover. Får alltid besked att allt är OK☹ Nu har jag fått en förklaring varför jag får mer och mer ont i kroppen. Det är infektionen som orsakar mycket av mina besvär.

4 kommentarer:

  1. OJ tur att du kom in till sjukhuset! Och fick hjälp, inget man vill gå en längre tid med. Tur du har fått rätt hjälp så då mår du bra snart igen. ett stort Krya på dig! ,-) De borde hittat det tidigare men nu har du rätt hjälp! ,-)
    Krya på dig, förstår att du är trött!
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu hoppas jag att det blir OK snart. Varit jobbigt ett bra tag nu. Så trött och orkeslös som jag varit en längre tid och inte förstått varför. Skall väl bli bra nu efter denna antibiotika kur.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera
  2. Vad skönt att du fått veta varför du mått som du gjort.
    Vilken pärs du har fått gå igenom, nu håller vi tummarna att det går åt rätt håll o att du ska må bra.
    Ha en fin dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är och har varit en riktig pärs. Hoppas nu att antibiotikan fixa till besvären. Jag har så ont i kroppen fortfarande, från och till. Det jag tänker på ibland är, vilka prover tar de egentligen, när de är så bra varje gång. Sänkan borde visat sig under denna period. De tog prover för att jag misstänkte någon infektion alt inflammation i kroppen när min trötthet kom. Men allt var OK🤔
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...