12 november 2020

Nu är det gjort

 Idag kom det hem personal från VC för att testa oss för covid-19. När personen ringde på dörren hade hen klätt om i full utrustning Vi fick ta oss ut i trapphuset gubben först sedan fick jag göra testen. Testen skulle tas i halsen ej näsan. Tur att det inte kom någon av grannarna ut i trapphuset. Personen som kom med testerna var halvt hysterisk. Det gick inte att få någon information om vad som händer efter testningen, Hur många dagar tar det innan svar kommer? Hur kommer svaret till oss? Vet fortfarande inte.
Gubben var nog lite chockad efter ha träffat denna person. Har inte sett någon som kommit ut så fort från trapphuset p g a rädsla för cov-19 som denna sjukvårdspersonal.
Får söka på nätet, där finns säkert svar på mina frågor. Jag är i alla fall tacksam för att testet är gjort.

2 kommentarer:

  1. Men oj så struligt det lät med allt o att 1177 inte fungerade. Verkligen inte bra. Det var samma problem med 1177 när jag skadade mig. Gick inte komma fram.
    Verkar kaotiskt allting. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbigt att det strula också när allt verkar upp och ner. 1177 måste fungera! Det är sjuka människor dom ringer. Många orkar inte vänta när det oftast är över 100 i kö. På tisdag kommer de att testa om mig.
      Krya på dig❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...