9 december 2020

Gråmulen onsdag

 

Det är svårt att få julkänsla med alla restriktioner inför julen. Mr R och jag bestämde oss tidigt, att denna jul vara hemma.
Idag är det en gråmulen och ganska kylig onsdag. Bra att vi bokat tvättstugan på fm. ifall det kanske bli
bättre väder i eftermiddag. Jag börjar längta ut och ta en skoterrunda och eventuellt handla något inför julen.
Jag tittade på Malou efter 10 idag. Björn Olsson från Uppsala Universitet var gäst och pratade om covid-19. Han har en helt annan syn på munskydd. Använd munskydd hemma vid besök, i affärer färdmedel såsom buss, tåg T-bana. Tiden man vistas utomhus behöver vi inte bära munskydd, då räcker det att hålla gällande avstånd.

Ha en fin dag! Marmor
      

2 kommentarer:

  1. Det blir en annorlunda jul i år. Vi blir ensamma här.
    Det känns trist att min son inte kommer som han alltid gjort. Så julkänslan känns si sådär �� men dina juliga bilder på konditoriet väckte lite julkänsla ��
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns att inte kunna fira julen tillsammans
      som tidigare år. Det blir säkert många som kommer att äta julmiddag tillsammans digitalt. Placera paddan på bordet. Det har vi gjort en gång när ett barnbarn inte kunde vara med oss,det fungerade bra!
      Gunnarsson dekorerar sina fönster fint till julen.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...