16 december 2020

Idag hände det......

vi väntat på så länge, det blev ljusare ute 👏

Onsdag och tvättstugan är bokad och snart är tvätten klar. Lite lunch i magen sedan ut och handla. Skall bli ett besök på Ica Kvantum som nyss öppnat nära oss. De har ett stort och bra sortiment och bra tilltaget mellan hyllväggarna. Det behöver utrymme när jag kör in med Skotern. I vissa affärer kan man knappt möta en gående i gångarna p g a trånga utrymmen. 
I morgon kommer ett barnbarn och hälsar på, blir trevligt. Snart skall regionerna börja vaccinera mot cov-19. Det är mycket information om dagarna vad som skall hända. Nu får vi 15% mindre med vaccin, så det blir säkert en fördröjning innan allt flyter på. Det har hänt tidigare att det inte klaffar, med beställningar till vården. Sverige har även fått mycket kritik från olika länder att vi inte stänger ner eller använder munskydd.
Jag och Mr R använder munskydd när vi går i affärer. Utomhus använder vi inte skydd. Vi har antikroppar men ingen kan säga hur länge eller om det är för evigt. Bara att fortsätta följa alla rekommenderade råd.

 Marmor


2 kommentarer:

  1. Nu äntligen ska jag kommentera när paddan är igång.
    Går ju in med mobilen o läser din blogg men kan inte kommentera med min mobil.
    Tycker det borde varit krav på att ha munskydd i butiker o.s.v...jag har alltid det. Ibland blir man väldigt uttittad när man har det. Men sist vi handlade såg jag fler som hade munskydd, men ibland har jag varit ensam om det. Jag vill vara försiktig.
    Vad roligt att ni haft besök hemma.
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att du använder munskydd! Det var inte många som hade det här när vi började. Nu har jag se att det ökat både blad äldre och yngre👏 De som har haft covid-19 i familjen har fått antikroppar. Då kan vi träffas med avstånd men inga kramar delas ut.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...