2 december 2020

Tisdag & Onsdag

Hejsan och god förmiddag!
Igår blev det storkok. En stor sats med Marmor´s köttfärssås. Toppen med en crock pot som sköter sig själv och blir bra resultat varje gång. Nu finns såsen i frysen tills den skall användas.
Recept på Marmor´s Köttfärssås finns på hemsidan, under populära inlägg.

Jag har även börjar använda min Air fryer mer än tidigare. Jag gör varma " mackor " det går snabbt och blir bra och snabbt. Nästa jag skall testa är att göra en perfekt rostbiff. Dottern har testat och Rost biffen  blev perfekt.
Idag är det tvättdag, tur Mr R gillar att tvätta och har tagit över den arbetsuppgiften helt👏
Idag blir det Kåldolmar, potatis och rårörda lingon till middag, något vi verkligen
gillar👌
Ha en trevlig dag!

Marmor

4 kommentarer:

  1. Air fryer är inget jag provat, men bra att den fungerar bra! ,-) Bra är också att Mr R gillar att tvätta ,-) Tvätta är inget problem men att vara ensam i tvättstuga gillar jag inte, nu är jag inte ensam om jag skulle vara där men ändå ,-)
    God middag!
    Ha det jättefint STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Air fryser är toppen. Lagar mat utan fett och smakar jättebra. Ett sätt att minska på kolesterolet Jag gillar att tvätta och gjort det i alla år, men tappat den uppgiften idag😀
      Hoppas ni mår bättre nu!
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera
    2. Så duktig du är och så smart att koka en stor gryta med köttfärssås. Igår gjorde gubben 5 st Janssons som nu finns i frysen. Det är det enda som står på hans "att göra lista" till jul och så skönt att det är klart för han slabbar ner en hel del i köket he..he, Vi blir ju inte så många som vi brukar till jul så vi har väl Jansson både till påsk o midsommar tänker jag. Här har det kommit lite pudersnö och tempen ligger på någon minusgrad. Ha det så bra Kram

      Radera
    3. Köttfärssåsen blir så god när man gör stor sats och låter den puttra länge. Jansson skall jag också fixa, det blir bara gubben och jag på julafton. Beslutet har vi bestämt själva. Vi har plusgrader och snöfritt.
      Ha en fin dag/ Kram🤶🎅

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...