8 maj 2019

Idag är det onsdag eller lill lördag!

Hejsan!
Idag skall det bli en tur med promenadmoppen, innan det är dags att besöka mataffären.
Vi har haft lite att fixa några dagar så handling har fått stå åt sidan och frysen har fått öppna sig oftare. Det är i och för sig bra, då blir det omsättning även på de frysta 
varorna😉
Vi har ett mysigt väder med sol och varmare än i går, men den riktiga vårvärmen vill inte riktigt komma fram☹  Jag tycker om våren, gillar att se när naturen spricker ut och dagarna blir längre och längre.
Vi fick besök på förmiddagen, blev en promenad och handlingsrunda efter lunch.När solen visade sig var det riktigt skönt, synd bara att när den gick i moln blev det lite kyligt. Känns ändå i ansiktet att solen delat ut lite D-vitaminer.😉
I morgon skall jag besöka en affär på Södermalm som säljer en speciell tvål. Affären har funnits i många år. Läste om affären och tvålen i vår lokaltidning idag. Tvålen heter Aleppo och skall innehålla massor av fin olivolja och skall även vara bra för eksem. Enligt tidnings klippet kommer folk ifrån hela Sverige för att köpa tvålen. Får hoppas att det finns någon kvar när jag kommer dit.

Trevlig fortsättning på dagen!

2 kommentarer:

  1. Det är bra att tömma frysen emellanåt. Brukar alltid hitta nåt som man helt glömt bort. Härligt att du är ute o kör. Sån frihet att ha den. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt underbart att kunna förflytta sig så bra. Jag riktigt njuter att få se vad som händer runt oss. Många underbara somrar på landet, har även bidragit till att jag missat en del av händelserna.
      Idag tror jag det bli en tur och kolla vid slussen. Har bara sett lite där när jag åkt buss förbi.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...