17 maj 2019

Det blev drygt 1 mil idag!

Det blev en lång runda idag!
Det blev Södermalm runt på 1 mil drygt. Det tog oss 4 timmar men då var det ett lunchuppehåll också.
Vi gick utefter Hammarby kanal fram till Danvikstull.
 Thaibåt som har servering ute på kanalen.



Danviksklippan
Vi fortsatte utefter vattnet mot Slussen

 Kvarnholmen på andra sidan vattnet
På väg mot Slussen passerade vi detta stora
fartyg från Malta. Oj, vad hytter det finns på dessa
stora båtar.
Nu är vi framme vid slussen. Snart är all betong
under bron borta.

Nu är vi på Söder Mälarstrand


Kungsholmen

Pålsundet
 med gamla fina träbåtar
 På Boulebar åt vi en god lunch. Ligger utefter Årstaviken
Har god mat och väldigt trevlig personal
 Svanen passar sitt gräs. Änderna jagas bort.


Ha en fin dag!

Marmor



6 kommentarer:

  1. Vi bor i en vacker stad! Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Så härligt att det finns så mycket vatten runt stan!
    Ha det så fint!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Det är så kul med dina rundor som du kan fota. Intressant att se. Läste det här inlägget för flera dagar sen men kunde ej skriva nåt då jag satt med mobilen. Nu har jag paddan igång. Här verkligen försökt klura varför det inte går kommentera med min mobil...men förstår inte. När jag försöker skriva med mobilen så är det inte samma symbol framme som på paddan. Här ser jag ju ett B med orange bakgrund. Med mobilen är det en figur av en människa i blått. Så knepigt ��nåväl det är som det är.
    Ha det bra. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du gillar mina rundor👌 Det gäller att gubben inte är stressad, för det tar lite tid att fota. Låter väldigt konstigt det där med att du får en helt annan symbol i telefon. Har du testat att ta bort min blogg i telefonen och lägga in den igen? Kanske kan vara en lösning.
      Håller tummarna för er i morgon❤
      Kram❤

      Radera
    2. Jo det tar lite tid att fota allt. Då kan man inte stressa ☺ min gubbe kan bli så trött på mig när allt ska fotas ��
      har provat det mesta med mobilen till din blogg. Startat om och uppdaterat...men blir desamma.
      Jo vi håller tummarna för morgondagen. Nu är Nova duschad o kammad. Kram ❤

      Radera
    3. Vi får hoppas att din telefon blir vän med mig snart👌 Hoppas du kan sova i natt, så du är pigg med Nova i morgon!
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...