2 maj 2019

Bloggdags igen!

Hejsan!
Igår 1:a maj tog vi en tur till affären. Kylskåpet önskade påfyllning. Det var lite stökigt i trafiken över Götgatan. Trafikljuset vid Hantverkshuset var ur funktion. Bilarna skötte sig bra när vi skulle över gatan, stannade så snällt. Det kan jag inte säga om cyklisterna. När jag var på väg över gatan och kommit fram till cykelbanan, kom det en cyklist som inte saktade ner farten. Cyklisten höll på att köra rakt in i min elmoppe. Jag fick tvärstanna och cyklisten verkade inte bry sig☹
Det var även fullt polispådrag. Det kom flera bilar med blålyset på från Skanstull mot Medborgarplatsen.  Jag vet inte vad som hade hänt.
Idag har vi varit på promenad igen. Vi gick över Skanstullsbron till  Gullmarsplan. Vi passerade en kyrkogård när vi tog oss ner till gamla Skanstullsbron. Gubben har pratat flera gånger om denna kyrkogård som jag inte visste fanns. Kyrkogården är stor, där begravdes alla som dog av smittsamma sjukdomar.
När vi passerat kyrkogården och är på väg till Gamla Skanstullsbron tog jag en bild på ett hus de håller på att bygga. Alla färdiga våningar syns inte på bilden, de ligger nedanför vägen. Några våningar finns kvar att färdigställas.
Fasaden är luckor i olika färger. Ser ut som något stålmaterial. Jag tror att det skall bli
ett kontorshus.
I morgon kommer 🐶Doris och skall stanna kvar över helgen👌 Det skall bli så mysigt att jag kan vara med på promenaderna också. Då skall vi hälsa på 🐰som hon älskar.

Ha en fin dag!

Marmor

2 kommentarer:

  1. Det lät verkligen stökigt i trafiken och att cyklisten nästan körde in i moppen. Man får tydligen ha ögon överallt.
    Vad kul med Doris besök igen. Ha en fin fredag. Kram...vet inte hur man gör smileys med datorn...

    SvaraRadera
  2. https://support.office.com/sv-se/article/tangentbordsgenv%C3%A4gar-f%C3%B6r-uttryckssymboler-c1f07009-bbc4-4fba-87d7-564c01647b43
    Hittade denna länken på nätet. Där kan man se vilka tangenter man kan använda när man gör smileys. Hoppas det är någon hjälp. Du kan även kolla ifall du har ett Pektangentbord på datorn. Gå in på kugghjulet och sök. Jag använder just ett sådant tangentbord när jag lägger med smileys.
    Det är verkligen otäckt när de stänger av trafikljusen på en så trafikera gata som Götgatan. Cyklisterna är hemska ibland. De kör med hörlurar, helt bort för vad som händer runt omkring.
    Ha en fin dag!
    Kram❤

    SvaraRadera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...