30 april 2019

Vi firar đŸŸđŸ„‚

Inte bara Valborg utan Ă€ven att det har gĂ„tt mĂ„nga Ă„r sedan jag och gubben trĂ€ffade pĂ„ just Valborg.Var har Ă„ren tagit vĂ€gen, kĂ€nner mig lika ung idag😍Vi hade setts en gĂ„ng tidigare. En söndag pĂ„ T-banans linje 19, men inte pratat med varandra. Jag gick av nĂ„gon hĂ„llplats före gubben, som skulle till slutstationen. Jag och min kompis gick pĂ„ Gröna lund nĂ„gra dagar senare 🎱, och dĂ„ var det valborg. De första vi stötte pĂ„ var gubben och hans kompis. Gubben kom fram och frĂ„gade om jag hette La Conga. Nej, det gör jag inte. Han hade sett mitt medlemskort till ett dansstĂ€lle, dĂ€r jag och ett dansgĂ€ng brukar gĂ„ och dansa. En i gĂ€nget var den dansanta Lasse Kyler. Tore Callmar spelade pĂ„ Söderpaveljongen i Stuvsta, ond, fred och lörd, gratis buss dit utgick frĂ„n Ölandsgatan i Stockholm.Till La Conga  pĂ„ söndagar utgick bussen frĂ„n BorgmĂ€stargatan Ă€ven den i Stockholm.
 

Önskar alla en Trevlig ValborgsmĂ€ssoafton!

2 kommentarer:

  1. Provade nyss kommentera med paddan och det gick inte? Provar nu frÄn datorn.
    Vad roligt att lĂ€sa hur ni trĂ€ffades. Grattis till att ni hĂ„llit ihop sĂ„ lĂ€nge. Önskar er en fin valborg. Kram och jag hoppas detta kommer fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har det gĂ„tt troll i kommentarerna😉
      Det Ă€r bra att du kan testa, sĂ„ du kommer fram👌
      Ja, det Ă€r mĂ„nga Ă„r, tur att jag var ung sĂ„ vi fortfarande hĂ€nger med😉
      Testa att gÄ in pÄ min blogg och tryck pÄ vÀnster sid dÀr det stÄr Bloggintresserade. Vi kan testa ifall det blir lÀttare att kommentera dÄ.
      Ha en fin valborg!
      Kram❤

      Radera

ValborgsmĂ€ssoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vĂ€nner och besökare som tittar in i bloggenđŸŒŸđŸŒč Det kĂ€nns det gĂ„tt lĂ„ng tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...