5 april 2019

Veckan går fort, fredag igen!

Oj, vad veckorna går fort. Dagarna räcker inte just nu. Tycker det bara är morgon och kväll just nu. Tiden emellan försvinner bara bort. Det är inte bara jag som tycker så, även gubben undrar var tiden tar vägen.
Igår storhandlade vi inför helgen. Passade på att köpa fisk och kött som jag fryst in för kommande storkok. Har börjat använda min slow cooker mer och mer. Det är så skönt ibland att bara behöva koka potatis, ris eller pasta när det är middagsdags. Det går att göra det mesta i matväg i en slow cooker.  När den är matad och startad, så sköter den sig själv.
Idag har vi en fin dag igen. Bäst att njuta, för efter helgen skall det tydligen bli sämre väder.

Ha en fin dag!

Marmor

 

4 kommentarer:

  1. Hur är det med din höft?
    Hoppas du får ordning på den, ska du opereras?
    Fort går tiden! Den bara rusar iväg.
    Synd att det ska bli kallare, hinner precis bli jättefint men det är ju April månad så det är ju väntat.
    Min gubbe opererar handen idag.
    Något han måste göra innan semestern.
    Ha en härlig Helg STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte ont i min höft fast den är tydligen dålig. Jag känner mest av muskeln i benet när jag trampar ner på foten, så jag går med en krycka. Eventuellt blir det op så småningom om det går. Hoppas att din gubben op. går bra! Inte bra att op. sig på sommaren, nu rätt tid! Så länge det inte börjar snöa igen, så går det bra med detta väder. Är i alf inte minusgrader.
      Ha en fin helg!
      Kramisar❤❤❤

      Radera
  2. Jaha var det benet hoppas det finns en chans att det blir bra.
    Gubbens operation gick bra så nu har han handen i ett paket ,-)
    Ha det gott
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så konstigt. Benmuskeln gör ont när jag går, men det är höften som de vill op.
      Bra att din gubbes op. gick bra!
      Ha det så fint!
      Kramisar❤❤❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...