27 april 2019

Var har den stora gula tagit vÀgen?

Denna saknas🌞 idag.
Det blev inte som det var tĂ€nkt idag. Jag körde ut min scooterkompis och tĂ€nkte ta mig en tur. NĂ€r jag kom ut, sĂ„ var det inte sĂ„ mysigt vĂ€der.  Det var riktigt kyligt i luften, sĂ„ det blev bara en tur till affĂ€ren.
 SĂ„g att de sĂ„lde kaffebönor pĂ„ Lidl 30:- billigare / kg. Det var bara att stanna och köpa 3 kg. Jag köper alltid mina kaffebönor dĂ€r och maler sjĂ€lv.
Hoppas pÄ bÀttre vÀrme i morgon,dÄ bli det en lÀngre tur igen.
Pilotstrejken fortsĂ€tter Ă€ven i morgon, enlig nyheterna,. Sonen och tvĂ„ barnbarn hade tur igĂ„r. Efter mĂ„nga timmars vĂ€ntan kom de ivĂ€g till England och fĂ„r se sin fotbollsmatch👌 HĂ„ller tummarna för att hemresan skall gĂ„ lika bra!
Skall fixa Chili con Carne till middag. Det var sĂ„ lĂ€nge sedan, hade nĂ€sta glömt bort matrĂ€tten😉 Det var gubben som kom pĂ„ att han var sugen pĂ„ det.



4 kommentarer:

  1. Idag söndag var det sol, fast inte sÄ varmt. Ha det sÄ fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen skiner sÄ fint. Men lite för kallt att Äka runt pÄ " kompisen ".
      Ha en fortsatt fin dag!
      Kram

      Radera
  2. Det blir lĂ€tt kyligt nĂ€r man kör moppen. Jag fĂ„r ha vinterjacka lĂ€nge dĂ„ jag kör ut med Nova. Folk som ser mig kan inte förstĂ„ varför jag Ă€r sĂ„ pĂ„klĂ€dd �� men nĂ€r man inte rör sig blir det kallt. Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det Ă€r bara att klĂ€ pĂ„ sig. Vinterjackan fĂ„r nog jag ocksĂ„ ha pĂ„ mig ett tag till. Skulle Ă€ven behöva tĂ€ckbyxor😉 Nu vĂ€ntar vi regn, sĂ„ det blir ingen svĂ€ng om prognosen stĂ€mmer.
      Ha en fin kvÀll!
      Kram❤

      Radera

ValborgsmĂ€ssoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vĂ€nner och besökare som tittar in i bloggenđŸŒŸđŸŒč Det kĂ€nns det gĂ„tt lĂ„ng tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...