27 september 2020

Mysigt besök !


Doris och lillmatte kommer hit och äter lunch. Det kommer att serveras och Räksallad till Mr R 👌, jag och barnbarnet Ceasarsallad.

Barnbarnet har fortfarande antikroppar mot covid-19 men är noga med avståndet ändå. Nu har vi även har vi placerat handsprit på matbordet, allt för att hålla smittan borta. Så tråkigt att covid-19 börjarspridas igen. Jag tycker att ungdomarna tar lite för lätt när det gäller smittan. Varför skall de samlas i så stora grupper när de vet om smittorisken. Det är väl inte bara de äldre och de i riskgrupp som skall tänka på smittan, utan det gäller alla i vårt samhälle.


2 kommentarer:

  1. Vad trevligt att ni fick besök.
    Jättetrist att smittan ökar. Ungdomar tänker nog inte på samma sätt som vi. Men riktlinjerna ska ju gälla alla. Här fortsätter det också att öka.
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så mysigt med besök. Doris var så glad när hon kom. Det blir lite mindre med träffar idag, så det gäller att passa på att njuta. ibland får man nog ta i mot ungdomarna om de inte tar till sig att covid-19 är ett farlig virus.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...