10 februari 2021

Onsdag och tvättdag!

 Tur med lite sport om dagarna alla som fortfarande sitter i karantän  Många ensamma har sällskap av en TV-stund. Just skidor är många som gillar att titta på.

Onsdag är våran veckotvättsdag. Det är bra med en tvättstuga att ta hissen ner till. All tvätt kan tvättas samtidigt det är flera maskiner i tvättstugan Torktumlare och torkskåp och torkrum gör att det inte tar så lång tid av dagen.
Igår beställde jag husmanskost från Fru Eriksson  på Södermalm. Nygjorda Kroppkakor, Rårakor, Kåldolmar och Laxpudding. När Mr R var och hämtade varorna, såg han att det fanns många fler rätter som vi kommer att testa framöver. Det är mysigt att det finns bra färdigmat att köpa. Jag är så less på allt djupfryst mat efter covid19 året. Nu får jag handla hos F. Eriksson stället och hoppas att tröttheten efter covid-19 ger med sig. Fru Eriksson säljer färdigmat till bl a. ICA, Hemköp och Hötorgshallen.

 Marmor



4 kommentarer:

  1. Skidskytte är både gubbens och min favorit vad det gäller skidsport. Men kollar också sprinten på vanliga skidor. Längdåkning blir så långsamt att se tycker jag. Vi har också en liten bykrog där det går att hämta dagens, vilket vi gör ibland. Nu har det varit bistert o kallt här ett tag och skulle väl bli neråt -15 på nätterna ett tag framöver. Ha det så bra Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också sprinten bäst. Utför blir det mindre av idag, saknas spänning då våra bästa är borta idag. Fru Eriksson husmanskost är vällagad. Där kommer jag att handla fler gånger. Kylan har även intagit stan. Snön ligger kvar, igår var det stora snöröjningen på gatorna. Kylan har också kommit - 14 i morse, nu - 12.
    Låter härligt med en bykrog, de brukar servera vällagad mat👌.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad gott att ni kan beställa mat sådär..härligt att det smakar. Bra att ni kan titta på sporten...själv är jag inte så intresserad alls ��
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättegod mat dom vi köpte hem. Det kommer vi göra fler gånger, maten är vällagad.
      Kroppkakorna var nog de godaste jag ätit.
      Ha en fin kväll!
      Kram❤

      Radera

Valborgsmässoafton 2024 med ☀️ och 18 grader!

Hejsan alla vänner och besökare som tittar in i bloggen🌾🌹 Det känns det gått lång tid sedan jag bloggad. Har drabbats av blodförgiftning 2...