3 maj 2018

Besöket hos Logopeden var bra och givande.

 
God morgon!
Morgonkaffet smakade bra som alltid. Det var ett bra möte med Logopeden igår. Har ett återbesök inbokat.
Fått lite förklaringar varför min röst blir skrovlig och hur jag skall träna så den blir bättre.
Jag slutade tvärt att röka för ca 5 månader sedan. Det kan vara en av orsakerna till skrovlig röst. Sövningen, kan vara en annan då det förs ner ett rör i halsen under op. Stress kan också vara en orsak, då andas man fel. Man skall prata och andas via magen och inte bröstet. Så tänk på andningen om du är stressad eller blivit utbränd. I utbrändhet finns stress oftast kvar i kroppen och blossar fort upp igen.
 
Logopeden gjorde en inspelning som vi skall jämföra med en ny inspelning när jag tränat hemma. Jag fick läsa en skrift högt först, sedan berätta med egna ord om innehållet.
 
 



8 kommentarer:

  1. God eftermiddag! Jag får hälsa på dig, även utan morgonkaffe. Du var ju så snäll och besökte mitt blogghem nyss.
    Ha det fint 💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan och Godkväll!
      Tråkigt att kaffestunden var över😯 Det kommer säkert fler tillfällen att ta en kopp👌
      Ha en fin kväll❤

      Radera
  2. Så härligt att det gick bra hos logopeden. Spännande att höra framledes om din röst blir bättre/bra och sen att logopeden spelat in din röst, det är helt suveränt! Kram från Lapppland och vovvarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror och hoppas att det skall gå att fixa till rösten. Jag tränar och tänker på att andningen skall komma från magen och inte från bröstet. Verkar som ett bra tips från Logopeden.
      Ha en fin kväll!
      Kram från söder

      Radera
  3. Logopederna är bra på att lära ut den rätta metoden. Håller tummarna för att du ska få tillbaka rösten som du vill.
    Morgonkram från ett soligt Hean.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det skall bli betydligt bättre efter några besök hos Logopeden.
      Ha en fin soldag!
      Kramis

      Radera
  4. Vi får hoppas det blir bättre. Önskar er en trevlig helg. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir säkert bättre när jag tränat lite. Skall tillbaka på måndag.
      Önskar er en trevlig helg!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...