15 maj 2018

Sista behandlingen innan resan

 
 
Skall plågas igen.
Naprapatsbehandling är inte den mjukaste behandling precis Jag gillar mer den mjuka behandlingen såsom massage, ultraljud den löser upp spänningarna i kroppen.
 
Igår åkte Doris hem. Lillmatte och Lillhusse kom och hämtade henne. Nu är det tomt igen😢
 
Idag skall vi plocka fram vad som skall med på resan eller tvättas innan packning.  Har bokat tvättstugan imorgon förmiddag.
 
Vi börjar vår resa tidigt på torsdag med tåg till Skåne. Får hoppas att tåget fungerar så det inte blir som gårdagen, då det var tågstopp och folk fick sitta kvar på tågen i värmen. Ingen AC i vissa vagnar☹
Jag har varit med om samma sak en gång när jag åkte tåg från landet och det var lika värme som nu.
 
Hemskt när AC inte fungerar när det är varmt och det inte fläktar ute när man tar ner fönstren.
 
 Det var tur jag köpte några dricka i Pressbyrån innan jag steg på tågen. Det fanns inget vatten eller dricka ombord på tåget, allt var slut☹
Det var kaos och varmt 😓 i vagnarna. Barn och äldre som var törstiga. En del hade dricka med sig så de klarade sig bra.
 Jag delade med mig av min dricka till barn som behövde vätska. Det kom vatten efter någon timme i tetrapack.
 
Vi hörs igen!
Marmor
 


4 kommentarer:

  1. Jobbigt när tågen inte funkar. Hoppas ni får en fin resa. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Skall bli roligt att se lite annat live och inte bara via TV.
      Ha en fin kväll!
      Kramen

      Radera
  2. Ja det verkar skönare med massage!
    Det är dålig på tågen , det borde finns dricka och något att äta... att det fungerar med svalka när det är varmt och värme när det är kallt, inget vidare att sitta där i flera timmar. Så hoppas nu verkligen resan går bra! ,-))
    Spännande och skönt att få komma iväg måste det vara!
    Förstår att ni saknar fina Doris när hon åkt hem.
    Hoppas ni får en HÄRLIG semester!
    STOR KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!
      Jag hoppas att allt skall gå smärtfritt på resan.
      Behandlingen igår kändes bra. Blev mest massage på benet och låret. Får hoppas det håller sig så här bra hela resan.
      Nu är jag snart klar med tvättmaskinerna, bara torkningen kvar sedan skall det packas😉
      Ha det så fint!
      Kramisar❤❤❤

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...