30 maj 2018

Mannen med järnmasken.satt på denna ö

Här satt mannen med järnmask fängslad i glugg nr 3.
 Ingen vet egentligen vem det var som fanns under masken, enligt guiden. Personen var född 1640, död 19 november 1703 Ile Sainte - Marguerite, Cannes Frankrike.
I flera hundra år har gåtan om " mannen med järnmasken saknat lösning ". Man tror att det var kungens tvillingbror som satt där, nu skall det finnas en ny teori. Personen satt fängslad där i 30 år. 
 Filmen som har spelats in är från denna ö och fängelsecell.
 Bilder på resan är tagna med mina mobiler. Nu får jag leta lite i gallerierna för att hitta rätt bilder😅 Nästa gång blir det kameran
som får följa med, bli enklare.,tror jag!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...