16 augusti 2018

Hemma igen från Normandie!


Vid denna strand bodde vi på La Cremaillera Hotel  Courseulles under vår vistelse.i Normandie.
 På bilden är det ebb på havet. Då blir det en lång och djup strand. Flod kommer framåt kvällen och ger ett mysigt brus👌


Nu är jag hemma igen från en underbar resa i Normandie med våra barn med familjer, vi blev 15 stycken. Ett barnbarn kunde inte följa med p g a sin sport, kändes tråkigt för oss alla😢
Det var intensiva dagar för att hinna med alla sevärdheter. Vi var i Camembert där osten kommer ifrån. Portsalut området låg nära, men det missade vi.
Det finns många äppelodlare som gör Cider, Calvados. Stannade vid en gård och handlade några flaskor hem. Äldsta sonen har varit på denna gård tidigare och handlat och vår helnöjd.

Det finns mer att se och läsa på hemsidans högra sida, under Normandie med familjen👌

Ha en fin dag!

Vi hörs igen/ Marmor



1 kommentar:

  1. Kiosken på stranden serverade glass, våfflor med grädde o mycket annat gott. Fungerade nästan som en närbutik, långa öppettider.

    SvaraRadera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...