5 augusti 2018

Snart är det dags .......

Nu är det bara fem dagar kvar tills ✈ planet lyfter till Paris och sedan vidare med bil till Normandie.
Tur vi skall bo vid stranden. Kollade vädret, det är varmt även där😓.
Alla barnbarn är taggade inför resan. Tror även de vuxna är lite taggade😉 Äldsta barnbarnet och äldsta sonen har varit i Normandie tidigare. De ser framemot att resa dit igen.
Det kanske inte är den bästa tiden att åka just nu. Det är mitt i andra länders semestertid. Då brukar det vara mycket turister i Normandie och titta på de olika gravplatserna  som finns efter kriget.
Jag skall fota och lägga ut i bloggen så ni kan följa mina dagar där.
 
=======================
Igår fick vi regn och åska även här i stan. Vilken härlig luft det blev efteråt och betydligt svalare👌
Just nu skiner solen och runt 20 grader. Det kan även komma några skurar med regn och åska även idag enligt prognosen.
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Låter som en fin resa ni ska göra. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Hoppas det skall bli en fin och trevlig resa med god mat och många sevärdheter.
    Ha en trevlig kväll!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Resan närmar sig. Så trevligt att alla följer med ☺
    Finns säkert mycket sevärdheter. Ha en fin måndag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu går det fort till vi skall resa. Jag gillar inte att flyga, så lite ångest finns, men bara att bita ihop😉
      Får hoppas att det inte är så varmt som det ev. kan bli enligt väderprognosen.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

 Hejsan alla vänner och besökare! Nu  är jag tillbaka i bloggen efter ett långt uppehåll. Det känďes lite konstigt när jag hade öppnat blogg...