26 augusti 2018

Ibland bara händer det bara

Blev ett besök igår på Bondens Marknad
Det var så mycket folk
 fast det var ganska tidigt på dagen.
 Kanske för att det är 2:dra lördagen de har öppet, allt är nytt.
 


Här säljer de spansk peppar i krukor 
 Långa köer till kassan
 Så mysigt att gå runt och kolla in alla
stånden👌
 Jag köpte färska ägg och olika tomater i ett av stånden. När jag kolla kvittot
så såg jag att de kom från samma ställe som där vi hade landet. Jag har handlat där flera
gånger undervåra somrar på landet. Mina fina Medelhavsväxter som jag planterade i blomsterbåten
kommer därifrån. Även ägg och tomater köpte jag vid besöken.
 Jag köpte även färdiginlagda gurkor. En burk smaksatt med dill och en burk smaksatt med
dill &chili. Köpt gurkor i samma stånd flera år, supergoda👌
 
Det blev en Äppelkaka i fredags med flagad mandel och skivad marsipan😉
 

Det sista på kakan åt vi upp igår med vispad grädde med vaniljsmak, mums.

4 kommentarer:

  1. Låter som en fin dag! Ha det så bra! /Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Det är väldigt avkopplande att gå runt på marknaden ibland blommor och grönsaker. Jag hoppas att de som tillverkar och säljer Asiatiska vårrullarna snart öppnar sitt stånd. De är supergoda👍
    Ha en fin kväll!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Ser mysigt ut att gå omkring på bondens marknad. Äppelkakan ser god ut...blir sugen nu ☺
    Ha en fin dag. Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så mysigt att gå på Bondens marknad och se alla färska fina grönsaker, blommor, mm. Det är min höjdare på lördagsförmiddagen👌
      Äppelkaka tillhör en av mina favoriter.
      Ha en fin dag!
      Kram❤

      Radera

Nu är jag här igen👏

Hejsan! Nu har jag piggat på mig igen. Inte helt Ok, men betydligt bättre. Det var några månader sedan jag skrev i bloggen.  Det känns som j...